Élet- és karrierinterjúk

(rezümé)

...behívatott magához, és azt mondta, hogy »Magdi, magából akkora sztárt faragok, mint a Koncz Zsuzsa, sőt nagyobb sztár lesz, csak kedvesnek kell lennie hozzám.«

Bódy Magdi

Bódy Magdi

Bódy Magdi 1953-ban született Budapesten. Szülei hamar elváltak, édesanyjával és nővérével nőtt fel Óbudán. Zenei tehetsége hamar megmutatkozott, nyolcévesen felvették a Magyar Rádió Gyermekkórusába, habár édesanyja nem feltétlenül ezt az utat szánta neki.

A kórus nemcsak a zenei alapokat, számtalan fellépést és külföldi lehetőséget biztosított a későbbi énekesnőnek, hanem azokat a kapcsolódási pontokat is jelentette, amelyek művészi karrierje során visszaköszöntek.

Középiskolás korában iskolai ünnepélyeken és táborokban lépett fel, itt hallotta meg őt Miklós Tibor, aki felkérte, hogy dolgozzanak együtt, így került a Korong együttesbe, majd a Syrius zenekarba. Mindössze tizenhat éves volt ekkoriban, és Miklós Tibor „vigyázott” rá, gyakran ő kísérte haza.

A Korong együttesből hirtelen távozott, Hőnig Rezső küldte el őt, és az énekesnőnek az volt érzése, „hogy azért, mert nem jöttem össze vele”. Az érettségi után édesanyja nyomatékosította, hogy nem támogatja lányának az énekesnői pályán való elindulását, azonban Bódy Magdi mégis felvételizett a jazz tanszakra, ahova Vukán György azonnal felvette. 

Könnyűzenei karrierje a Korong-Syrius korszak után a Mikrolied vokálegyüttes megalapításával folytatódott. Várkonyi Mátyás kereste meg őt a trió gondolatával, ahova két barátnőjét hívta, Várkonyi Évát és Selényi Hédit, akiket még a Gyermekkórusból ismert. A tervek szerint a Mikrolied trió a Generál együttessel közösen lépett volna fel az 1972-es Ki Mit Tud?-on. Megkezdődtek a próbák, azonban Várkonyi Mátyást behívták katonának, ezért az egész produkció indulása bizonytalanná vált. Ráadásul Bódy Magdi szeretett volna szólókat is énekelni, nemcsak a háttérben vokálozni, azonban azt a választ kapta, hogy ez nem lehetséges. Ezért kilépett az együttesből, és a Virginia lányzenekarral nevezett be a Ki Mit Tud?-ra. Várkonyi Mátyás végül rábeszélte a Generált az indulásra, amit a zenekar meg is nyert, a Mikrolied második lett női előadó kategóriában, Bódy Magdi és a Virginia együttes pedig kiesett.

Időközben Köllő Miklós társulatába is bekerült, megtanult pantomimezni. Ezzel a társulattal külföldi turnéra is eljutott, miközben a jazz tanszakra is járt Vukán Györgyhöz. Az 1972-es táncdalfesztiválon saját dallal indult, majd nem sokkal később tagcsere következett be a Mikroliedben: Selényi Hédi helyére ismét Bódy Magdi került, az énekesnő elmondása szerint mindez Erdős Péter nyomására alakult így.

Erdős – ahogy Bódy fogalmazott – „kiszúrta őt” a Ki Mit Tud?-on, majd „behívatott magához, és azt mondta, hogy »Magdi, magából akkora sztárt faragok, mint a Koncz Zsuzsa, sőt nagyobb sztár lesz, csak kedvesnek kell lennie hozzám.«” Az énekesnő ezt elutasította, azonban Erdős a Mikrolied trió tagjainak is ugyanezt mondta, és a zenekarvezető, Ákos István Gábor arra figyelmeztette őket, hogy ha nem teszik meg, amit Erdős kér, akkor az egész produkciónak vége lehet. Az énekesnők közül azonban senki sem állt kötélnek, ezért a Generál-Mikrolied bomlásnak indult.

Bódy Magdi ezután szólóban folytatta, Mihály György – a későbbi férje, és akkori menedzsere – biztatására. A Bódy Magdi Bandnak egy lemeze jelent meg, külföldön viszont rengeteget koncerteztek, számos turnéjuk és fesztiválfellépésük volt.

1972-ben a Korong együttessel előadták a Jézus Krisztus szupersztárt, ezzel meghonosítva itthon a rockmusical műfaját. Az előadást végül Aczél György letiltotta, „mondván, hogy nem lehet Jézus Krisztusról énekelni”. Az előadást ezután underground helyszíneken adták elő, kivívva a korabeli művész- és értelmiségi közeg elismerését.

Az 1980-es évek elején Bódy Magdi kapcsolatba került a KFT zenekarral, akiket nagyon tehetséges, újhullámos együttesnek tartott. Megismerkedésük után közös munkába fogtak, a pantimimezést és az arcfestést is ő mutatta meg Laár Andrásnak, a KFT pedig dalokat írt Bódy Magdi számára. A közös munka az 1981-es táncdalfesztivál után szakadt meg, ahol a Bábu vagy című számmal – amit szintén Bódy Magdinak írt a zenekar – kirobbanó sikert értek el. Ezután Erdős nyomására Bódy Magdival beszüntették az együttműködést, az énekesnőnek írt számokat pedig a KFT saját dalaiként rögzítette.

Bódy ekkor teljesen összeroppant, úgy érezte, hogy az utolsó lehetőségtől is megfosztották. Szólókarrierje nem szakadt meg, azonban Bulgáriában hamarosan megismerkedett a kanadai Kevin Darroch-val, akihez férjhez ment, így 1981 decemberében Kanadába került, és új életet kezdett.

Kanadában saját zenekarral turnézott, konzervatóriumban tanított, és létrehozott egy énekstúdiót is. Azonban New York vonzotta, így hamarosan átköltözött az Egyesült Államokba. Itt számtalan területen próbálta ki magát, szólóénekesnőként, producerként és reklámzeneszerzőként, de saját stúdiójában énekoktatással is foglalkozott. Aztán, az 1990-es évek közepén édesanyja hívására visszatért Magyarországra. Itthon folytatta a zenei karrierjét, megjelent hat CD anyaga és több DVD-je is, azonban az igazi nagy lehetőség és áttörés elmaradt.

2021-ben pályafutásának 50. évfordulója alkalmából jubileumi nagykoncertre készül a MÜPÁ-ban, egy gálaműsorral, ahol minden fontos zenésztársa vendégszerepel majd.

Megosztás:
Az interjút Fernbach Erika készítette
A teljes interjú letöltése:
Bódy Magdi - életútinterjú [pdf]