Kultiplex
A későbbi Kultiplexnek otthont adó ferencvárosi ház hosszú kulturális múltra tekintett vissza: az épület első világháború előtt bérháznak készült, de itt működött a Tanítók Otthonának kultúrszínpada és a Pedagógiai Filmgyár is. 1937-ben Bauhaus stílusban felújították, funkciója egyre inkább mozi lett (ekkoriban Kultúr Színpad Mozgó, Kultúr Mozgófényképszínház és Kultúr néven futott). 1959-től a Kinizsi mozi, 1989-től pedig a Blue Box mozi nevet kapta, mígnem 2000-től az új székhelyet kereső Tilos Rádió költözött a nem túl sikeresen működő mozi helyére. Az intézmény ekkor változott Kultiplexszé, ami az ekkoriban elterjedő multiplexekkel szembehelyezkedő, művészeti elköteleződést hirdette.
A Kinizsi utcában álló épület tehát mindig is kulturális események színhelye volt, Blue Box korában is rendeztek itt koncerteket, fesztiválokat, ismeretterjesztő előadásokat. A Tilos Rádió beköltözésével aztán ez a törekvés felerősödött: a Kultiplex „alternatív közösségi házként” a rádióstúdió és a filmvetítések mellett változatos műfajú koncerteknek, buliknak, rendezvényeknek adott otthont. A cél a különböző rétegműfajok szerelmeseinek kiszolgálása volt: drum'n'bass, breakbeat, minimál techno, reggae, rock-metal, hiphop, dzsessz és egyéb kevésbé mainstream zenei stílusokat képviselő bandák, DJ-k léphettek itt fel. A hely a külsejében is az alternatív vonalat tükrözte: az összegraffitizett külső fal, az azóta még divatosabbá váló, mindent elborító, eklektikus apróságok utánozhatatlan hangulatot kölcsönöztek neki.
A Kultiplex tehát egyfelől rengeteg kevés életteret kapó zenész számára lett biztos és rendszeres koncerthelyszín, másfelől az alternatív zene kedvelői is találtak itt maguknak programot estéről estére. Az ismertebb nevek közül olyan zenekarok számítottak állandó fellépőknek, mint a Korai Öröm, az Amorf Ördögök (ők Live at Kultiplex címmel egy koncert-kislemezt is megjelentettek), a Bëlga, a Supernem vagy Sena – de külföldi előadók is rendszeresen látogattak a Kultiplexbe. Fontos, hogy az esti koncertek mellett a hely gyakorlatilag egész napos kikapcsolódási lehetőséget is kínált, hiszen napközben kávézóként üzemelt. A kerthelyiség kényelmes pihenőhelynek, a csocsóasztalok pedig ádáz küzdelmek színhelyének számítottak, de aki szeretett volna a város zajából kiszakadva ebédelni vagy a munka után lazítani, annak is a Kultiplexbe vitt az útja.
Természetesen ahogy a legtöbb szórakozóhelynek, a Kultiplexnek is voltak ellendrukkerei. A lakók tiltakoztak az épület körül éjszaka hangoskodó vendégek miatt, majd kultúrpolitikai támadások is érték a helyet. A Kultiplex ügye megmozgatta a rajongókat és a sajtóban is visszatérő téma volt, ám az erőfeszítések hiábavalónak bizonyultak. A folyamatok fájdalmas véget értek: 2008 februárjában bezárták, majd annak ellenére, hogy a bérlők megpróbálták műemlékké nyilváníttatni, a százéves épületet lerombolták. A hely az egy hónapos Dózer Fesztivállal búcsúzott, ahol a legkedveltebb fellépők tértek vissza: koncertet adott a Ludditák, a Balaton, a Quimby, a Heaven Street Seven, a Copy Con és Tereskova, a Stereochrist és Sickratman, az Amber Smith és Akkezdet Phiai, a Korai Öröm és a Mystery Gang, a Fresh Fabrik, a Hippikiller és a Paso Sound System.
A Kultiplex helyén – a mellette álló park kibővítéseként – ma zöld terület található. Az intézmény öröksége azonban bő tíz évvel a bezárása után is tovább él – tavaly például a Tilos Maraton egyik napja is a Kultiplex Memorial Day nevet viselte. Emellett a Kultiplex hatása a mai klubkultúrán is nyomot hagyott, hiszen egyre több a hasonló, színes kulturális programokat kínáló közösségi tér a városban.